Ad Rank (или на български рекламният ранг) определя доколко успешна е позицията на вашата реклама. Важно да знаете как да се задържате на гребена на рекламната вълна, ако искате да достигнете до правилната аудитория за бизнеса си.
Всеки, който някога е извършвал търсене в Google, е виждал реклами на страницата с резултати от търсенето (SERP).
Но чудили ли сте се някога как точно Google определя реда, в който да ви покаже тези реклами?
Това не е толкова случайно (или толкова просто), колкото изглежда на пръв поглед.
Google определя позиция на всяка реклама по формула, наречена Ad Rank. Вашият ранг се определя от множество различни фактори и е напълно възможно да го подобрявате с течение на времето.
В тази статия ще научите повече за това какво е Ad Rank, защо е важен и как може да бъде повишаван.
Какво е Ad Rank
В света на дигиталния маркетинг понятието Ad Rank е сравнително ясно и се отнася до конкретната позиция, която дадена реклама заема в SERP (ако изобщо се появи).
Първата появила се реклама има ранг едно, втората - две и т.н.
Всяка позиция се определя чрез търг. Въпреки това, макар че наддаването влияе върху това къде ще попадне дадена реклама в представения ред, не е задължително рекламата на първо място да е тази, за която е платена най-висока цена.
Ad Rank не е единственият фактор, който определя колко кликвания може да получи вашата реклама, но все пак е важен.
Както и при резултатите от търсенето като цяло, по-високите позиции обикновено получават най-много кликвания. Определено си струва да разберете как се изчислява класирането, за да можете да изградите стратегия за подобряване на своето собствено.
Каква е формулата за изчисляване на Ad Rank
Въпреки че никой освен Google не знае точната формула, много от факторите, които участват в процеса, са известни. Те включват:
Релевантност на рекламата - доколко рекламното ви послание отговаря на ключовата дума, за която наддавате;
Потребителски опит - доколко оригинална, полезна, удобна за навигация и информативна е целевата ви страница. Добро ли е клиeнтското преживяване;
Очаквана честота на кликване (CTR - Click-Through Rate) - Google определя този фактор, като преценява колко добре се представя избраната от вас ключова дума. Така той си създава представа каква е вероятността търсещите да кликнат върху рекламата ви;
Вашата оферта - каква е максималната CPC (Click per Link или цена за клик), която сте готови да платите за рекламата си. Въпреки че Google често предпочита по-високите CPC, те не са единственото, което има значение за класирането на рекламата.
Как да направите рекламата си забележима
Не съществува безотказна формула за създаване на реклама, която да доведе до страхотни резултати при класирането на рекламите.
Това обаче е част от красотата и интригата на играта, която да много възможности за творчество и иновации.
Истински добрите реклами не само подобряват резултатите на компанията. Те имат силата да помогнат на бизнеса да постигне и други цели (напр. изграждане на солидна идентичност на марката).
Ето няколко съвета как да вдигнете нивото на вашата реклама.
Вземете предвид намеренията на потребителите
Много рекламодатели разчитат на динамичното вмъкване на ключови думи, за да постигнат максимални резултати, поради което лесно забравят какво търси целевата им аудитория.
В резултат на това много от рекламите им в крайна сметка казват едно и също нещо и се сливат една с друга.
Помогнете на рекламата си да изпъкне в множеството, като дадете приоритет на крайната цел на клиента:
Какви проблеми, надежди и страхове имат вашите идеални клиенти?
Как вашата компания може да отговори на свързаните с тях нужди?
Какво отличава вашите продукти и услуги от тези на всички останали?
Кратки, точни, ясни… и актуални
Не всички потребители кликват върху рекламите, но тези, които го правят, обикновено търсят нещо конкретно.
Например, по-малко вероятно е да набират в полето на търсачката термини като "здравна застраховка" и е по-вероятно да търсят със словосъчетания като "възможности за здравна застраховка на самоосигуряващи се лица".
Уверете се, че посланието на рекламата ви не само се придържа към целта, но и отговаря на точните запитвания, които вашите идеални клиенти вероятно ще направят.
Също така ще искате да се уверите, че URL адресът на целевата ви страница е ясен и прост, така че клиентът ви да знае, че е намерил това, от което се нуждае.
Говорете на езика на клиентите си
Независимо от вашия бранш, задача ви е да предоставите продукт, услуга или преживяване, които клиентите търсят.
Имайте предвид, че те вероятно не са експерти в сферата, докато вие сте. Ето защо езикът, който използвате, за да общувате с целевата си аудитория, е от значение.
Научете се да общувате с тях, използвайки разбираеми за тях термини.
Обърнете специално внимание на тона и начина на предаване на информация. Избягвайте да претоварвате рекламите си с прекалено много технически термини и жаргони.
Включете призив за действие (CTA)
Добавянето на убедителен призив за действие (CTA) към рекламата ви помага да насочите клиента в правилната посока.
Кажете или напишете точно какво искате те да направят и изяснете какво ще получат, ако предприемат въпросното действие.
Не е лоша идея да включите в рекламата си и цената на продукта или услугата.
Отново бъдете конкретни и кратки. Обръщайте се директно към клиента и използвайте ясен език, който го подтиква да предприеме решително и незабавно действие.
Защо вашият Ad Rank е нисък
Рангът на рекламата обикновено е нисък, когато тя не може да се класира по важните за вас ключови думи.
Ако случаят с вашата реклама е такъв, ще видите предупредително съобщение в профила си в Google Ads.
Ето някои възможни обяснения за лошото класиране:
Ниска оферта
Най-лесният начин да повишите рейтинга на рекламата си е да увеличите офертата си, което естествено води и до промяна в разходите.
Поради тази причина първо се заемете с всички съпътстващи проблеми, свързани с качеството на рекламата си. След това постепенно увеличете офертата.
Слаба релевантност
Уверете се, че рекламите ви са релевантни за всички свързани с тях заявки.
Също така ще искате да сте сигурни, че сте създали поне три реклами за всяка рекламна група (ad groups), за да постигнете най-добри резултати.
CTR е под средното ниво
Ако средният процент на кликванията за дадена ключова дума е 3%, а вашият е само 1,5%, CTR е под средния.
Една от най-често срещаните причини за изоставане на CTR е нерелевантността. Друга причина е неорганизираността.
Винаги организирайте своите ad groups по конкретна тема, за да подобрите цялостното изживяване на потребителите.
Лошо взаимодействие на потребителя с целевата ви страница
Високорейтинговата реклама, която се представя както трябва, само отчасти е свързана с качеството на рекламата.
Става въпрос и за преживяването, което предлага вашата целева страница. Ако тя се нуждае от подобрение, не се бавете, а го направете. В противен случай класирането на рекламата ви ще се влошава.
Как да вдигнете нисък Ad Rang
Рекламният ранг и потребителското изживяване вървят ръка за ръка, така че фокусирането върху качеството е правило номер едно.
Ето няколко съвета как да направите точно това.
1. Работете върху целевата си страница
Ако тя предлага лошо потребителско изживяване, рекламният ви ранг ще продължи да страда, дори и рекламите ви да са безупречно измислени и написани.
Уверете се, че правите всичко възможно, за да подобрите страницата. Отговорете си на следните въпроси:
Доколко сайтът ми е подходящ за SEO оптимизация?
Мета таговете на уебсайта съдържат ли основните ми ключови думи?
Може ли да се търси в сайта ми?
Оформлението на сайта чисто, просто и лесно ли е за навигация?
Сайтът ми бърз и лесен ли е за навигация на множество устройства?
Вслушвам ли се в обратната връзка на посетителите си и действам ли според нея?
2. Преглед на релевантността на URL
Ако ви се е случвало да кликнете върху резултат от търсене, за да получите нещо различно от обещаното, знаете колко неприятно може да бъде усещането.
Релевантността и надеждността са от решаващо значение, когато става въпрос за ефективността на рекламата и нейното класиране.
Колкото по-добре рекламите ви отговарят на точното преживяване, което предоставя целевата ви страница, толкова по-добре. Уверете се, че не подвеждате потенциалните посетители на нито едно от двете нива.
3. Усъвършенствайте рекламното си послание
Рекламите буквално не оставят място за грешки, така че се уверете, че се възползвате максимално от ограниченото пространство, с което трябва да работите.
Избягвайте формулировки или стилистични решения, които биха могли да изглеждат причудливи - никакъв лош правопис! Внимавайте и за прекомерно използване на пунктуация.
Лошо написаната реклама може бързо да подкопае доверието на потенциалния клиент.
4. Уверете се, че използвате отрицателни ключови думи
Въпреки че определено искате да сте сигурни, че се класирате за правилните ключови думи, ще искате също така да сте сигурни, че не се класирате за неправилните.
Нерелевантните кликвания могат да разочароват потенциалните посетители и да навредят на класирането на рекламата ви. Те също така вредят на възвръщаемостта на инвестициите ви (ROI).
Намалете вероятността от нерелевантни резултати от търсенето и кликвания, като включите отрицателни ключови думи в кампанията си.
Доброто класиране изисква отдаденост
Успешните усилия за подобряване на класирането на рекламата ви са свързани с това да се уверите, че всички детайли са добре изпипани.
Разбира се, рекламите ви трябва да бъдат умело разработени, кратки и подходящи за целевата ви аудитория. Но от решаващо значение е и съдържанието, което очаква бъдещите ви клиенти, след като спечелите кликовете им.
Готови ли сте да издигнете преживяването на клиентите си на следващото ниво? Говорете с експерт от екипа на Digital Ink още днес и научете как можете да повишите ефективността на рекламите си с интерактивно съдържание.
Commentaires