top of page
Снимка на автораDigitalink Team

Топ съвети за продажби в Instagram



Instagram има над два милиарда месечни потребителя в световен мащаб. Доскоро това беше постижение единствено за Facebook и YouTube. Само си представете колко голяма е вероятността точно вашата целева аудитория да е на линия в очакване да бъде впечатлена.


Всевъзможни данни и статистики показват, че пазаруването в Instagram вече е предпочитаният начин за потребителите да се срещат с нови марки и да опитlат нови продукти. А най-големият бонус е, че платформата позволява закупуването да става в няколко прости стъпки.


90% от потребителите на Instagram следват поне един бизнес акаунт, което превръща Instagram Shopping в ефективен начин да показвате продуктите си в разнообразни публикации.


Ще го кажем направо - ако като търговци не искате да изпаднете зад борда, трябва да се качите на кораба на продажбите в Instagram.


Предстои да научите как да се възползвате от Instagram Shopping и да продавате своите продукти в социалната мрежа.

Защо да продавате продукти и услуги в Instagram


Преди да разгледаме как да продавате продукти в Instagram, нека първо да поговорим за ползите от тази дигитална дейност.

Продажбата на продукти или услуги в Instagram може да повиши продажбите ви и да увеличи аудиторията ви. Има няколко причини за това:

  1. Instagram е едно от най-популярните приложения.

  2. Instagram има огромна потребителска база, която прекарва на платформата средно по 100 минути (малко над 1 час и половина) на ден.

  3. Instagram дава възможност на създателите да се ангажират директно със своите последователи и да изграждат взаимоотношения.


Социалните медии се превърнаха в мощен инструмент, който творците и предприемачите могат да използват, за да продават своите продукти или услуги и да печелят нови клиенти.


Магазините в Instagram ви помагат да създадете история на марката си и да покажете продуктите си на света.


Ако вече продавате онлайн, можете лесно да синхронизирате съществуващите си платформи за електронна търговия с каталога си в Instagram.


Още за това колко добър ход е продажбата в Instagram:


  • позволява ви да се свържете с аудитория във вашата ниша;

  • улеснява потребителите да купуват директно от вашия уебсайт или чрез вградената каса, без да напускат приложението;

  • увеличава видимостта на марката и насочва трафика към вашата страница и уебсайт;

  • помага ви да разказвате истории и да създавате персонализирано преживяване по време на пазаруване;

  • насърчава откриването на нови продукти чрез вашите постове, сторита и reels;

  • позволява на хората да разглеждат и да научават повече за вашата компания и продукти.




Как да започнете да продавате в Instagram

Едно от нещата, които Instagram прави наистина добре, е да предоставя просто и лесно потребителско изживяване за фирмите, които създават магазин там. Можете да стартирате процеса с няколко настройки, след което ще се радвате на напълно функциониращ канал за електронна търговия.

Трябва да се уверите, че Instagram ще ви позволи да продавате


А именно, че:

  • спазвате правилата за търговия на Instagram;

  • продавате физически продукти, които са налични и на вашия уебсайт (Instagram може да провери дали представлявате домейна, който промотирате);

  • намирате се на пазар или в държава, в която дава възможност за пазаруване в Instagram;

  • имате бизнес акаунт в Instagram.

Създаване на магазин в Instagram


Точно както физическият магазин се нуждае от продукти на рафта, така и магазинът ви в Instagram се нуждае от продукти в каталога.


Ако вече имате магазин и каталог във Facebook, тази част е лесна. Просто отидете в мениджъра на каталога (Catalog Manager), щракнете върху Настройки (Settings) > после върху Бизнес активи (Business Assets) > Instagram > Добавяне на акаунт в Instagram (Add Instagram Account).


Като алтернатива можете да свържете съществуващия си уебсайт с Instagram.


Ако започвате от нулата и нямате сайт за електронна търговия, ще трябва да създадете каталог чрез мениджъра за търговия на Facebook. Тази страница ще ви преведе през този процес.


След като имате каталог с продукти за продажба, отидете в настройките на профила си и кликнете върху Set up Instagram Shopping в Instagram. Оттам ще изберете опция за плащане, каналите за продажба (Facebook, Instagram или и двата) и ще прегледате магазина си.

Създаване на публикации с възможност за пазаруване


Със своя бизнес акаунт можете да тагвате продукти в публикациите си в Instagram.


Всеки таг съобщава на потребителите името и цената на продукта, а кликването върху тага отвежда купувачите направо във вашия магазин.


Публикациите се вписват добре във фийда на Instagram, защото изглеждат точно като всеки друг пост, с изключение на малката икона на пазарска чанта в долния ляв ъгъл на снимката.

Добавяне на Instagram Checkout


Instagram Checkout прави процеса на покупка изключително лесен. Позволява на купувачите да плащат за продуктите направо в приложението.



топ практики за продажба в Инстаграм

6 съвета как да продавате повече в Instagram


След като вече знаете как да продавате в Instagram, нека разгледаме някои начини да накарате повече хора да разглеждат публикациите ви и да купуват вашите продукти.


  1. Партньорство с инфлуенсъри


Отговорно може да се каже, че маркетингът с инфлуенсъри в Instagram ще ви помогне да продавате повече.


Инфлуенсърите в Instagram са хора, които са изградили репутация около определена ниша в платформата. В случая те ще работят като посланици на марката ви, като споделят вашите продукти с целевата си аудитория в замяна на пари или безплатни продукти.

2. Реклами в Instagram


Instagram вече е място, където хората отиват и за да пазаруват. Проучванията показват, че 84% от хората искат да откриват нови продукти в платформата.


Предвид прогнозите, че до края на 2024 г. мобилните продажби ще се удвоят, Instagram предлага реклами с насоченост пазаруване и се възползва максимално от мобилната търговия.

3. Използване на хаштагове


Хаштаговете в Instagram са лесни за добавяне към публикациите ви и улесняват откриването на съдържанието ви от нови фенове и последователи. Освен това можете да добавяте много хаштагове, за да получите още по-голяма популярност.


Предизвикателството е в намирането на подходящите хаштагове за вашия бизнес. Те трябва да са свързани с марката, така че хората, които ви намират, да станат потенциални клиенти.


4. Споделяне на съдържание, генерирано от потребителите


Съдържанието, генерирано от потребителите, е това, което ние в дигиталния маркетинг наричаме тройна заплаха. Ако хората купуват и харесват вашия продукт, има вероятност да публикуват за него в социалните мрежи.


Генерираното от потребителите съдържание е чудесен начин да запълните канала си в Instagram с качествени постове, като същевременно се възползвате от различните функции на Instagram Shopping.

5. Публикуване на Reels и Stories


Постовете във фийда не са единствените видове съдържание, които можете да направите достъпни за пазаруване. Instagram ви позволява да добавяте етикети за пазаруване и към Reels и Stories.

6. Автоматизиране на обслужването на клиенти чрез лични съобщения


Нарастването на взаимодействията при продажбите чрез платформата означава повече заявки за поддръжка на клиенти, които идват през вашите съобщения.


Напливът им може да бъде непосилен за адресиране от собственика на акаунта. За щастие има инструменти за автоматизация като ManyChat, които могат да ви помогнат да осигурите бързи отговори на клиентите, с което да покажете грижата си за тяхното потребителско преживяване.


***


Тъй като Instagram продължава да се развива, фирмите трябва да останат гъвкави и да адаптират стратегиите си към най-новите функции на платформата и предпочитанията на потребителите.


Успешната продажба в Instagram включва многостранен подход, съчетаващ визуално привлекателно съдържание, стратегическо използване на функции като Reels и персонализирано ангажиране чрез DMs.


Като оставате информирани за най-новите тенденции и последователно усъвършенствате подхода си, можете да разгърнете пълния потенциал на Instagram като канал за продажби за вашия бизнес.


Екипът от маркетинг експерти на Digital Ink е на ваше разположение, в случай че имате нужда от професионален съвет или поддръжка на вашата електронна търговия.


36 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички

Comments


bottom of page